الاسم : علي قاسم علي

العنوان : استاذ مساعد

الكلية : الاداب

القسم : اللغة الانكليزية

البريد الالكتروني : ali.qassim@uobasrah.edu.iq

Ali Qasim Ali  Jaoda Alhlfi

Ali Qasim Ali Jaoda Alhlfi

  رابط Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=ar&user=GUrsmX8AAAAJ
  رابط Research Gate : https://www.researchgate.net/profile/Ali_Alhalphy
  رابط Web of Science :
  رابط Scopus :
  رابط ORCID :

الاوراق البحثية

عنوان البحث النوع الناشر السنة عالمي مفرد ثومبسون رويتر
(كلارفيت)
سكوبس تحميل
The Identification of Grammar-Related grammar Needs of the EFL Iraqi Learners بحث مجلة اداب البصرة 2020 download
The Identification of Writing-Related Grammar Needs of the FL Iraqi Learners at the University, Leve بحث مجلة مجلة اداب البصرة 2020
The Effect of Metacognitive Strategies on the Writing Performance of Iraqi Advanced FL Learners بحث مجلة مجلة اداب البصرة 2019
The Representation of ISIS in The American Newspapers in terms of Van Leeuwen's Social Actor Approach: A Critical Discourse Analysis بحث مجلة مجلة اداب البصرة 2017
Critical Discourse Analysis of President Barack Obama's "Statement on Iran Nuclear Agreemen بحث مجلة مجلة ابحاث التربية للعلوم الانسانية 2017
Metadiscourse Markers in Advanced FL learners' Academic Writing بحث مجلة مجلة حولية المنتدى 2017
Schematic Structures of Master Theses Abstracts Writ- ten by Iraqi EFL Postgraduate Students بحث مجلة مجلة حوليات المدى 2016
The Impact of Schema Theory on Reading Comprehension بحث مجلة مجلة ابحاث البصرة للعلوم الانسانية 2016
Metadiscourse Markers in Advanced EFL learners’ Academic Writing بحث مجلة حوليات المنتدى 2016
Pronominal Choices in Mandela's Speech at The International Day of Solidarity with the Palestinian People: A Critical Discourse Analysis بحث مجلة مجلة اداب البصرة 2015
the determination of reading speed of foreign language learners بحث مجلة مجلة كلية الاداب 1999